0
Košík je prázdny
0
    • Kategorie
    • Výrobci

    Top 10 vychytávek pro zotavení po havárii a plánování kontinuity podnikání.

    Vyžaduje váš plán významný lidský zásah? Přijímá váš plán ztrátu dat pro kritické systémy po několika sekundách? Obnovíte váš přístup ke kritickým systémům za více než hodinu? Závisí váš plán na 30 let staré technologii?

    Pokud je vaše odpověď ano na některou z výše uvedených otázek, je pravděpodobné, že jste vystaveni ztrátě dat. Každý mluví o tom, jak se zotavit po katastrofě svým způsobem. Víte, jaké nástrahy na vás čekají, pokud to uděláte špatně? Připravili jsme 10 nejlepších tipů, které vám pomohou s plánováním a rozhodováním.

    Je to o podnikání, ne o technologii!
    Je důležité si uvědomit, že zotavení po havárii je o uspokojování obchodní potřeby a musí být řízeno obchodními požadavky. Než se pokusíte přijít na to, jak implementovat zotavení po havárii, musíte strávit čas přemýšlením. Pochopení potřeb firmy vám umožní nastavit priority, které určují vaše volby technologie.


    Je to katastrofa, nebo možná ne.
    Když se zamýšlíte nad zotavením po katastrofě, pravděpodobně si představujete hurikány, povodně, teroristické útoky a podobně. Nemyslíte na upgrade softwaru nebo chybu hardwaru na kritické části síťového zařízení.
    Při plánování nejhorších scénářů zapomínáte na triviální každodenní chyby, které jsou velmi časté. Vaše plánování musí brát v úvahu všechny eventuality.


    Jak můžete definovat rozpočet, aniž byste věděli o nákladech, jenž vás výpadek stojí?
    Ve většině případů organizace přiřazují hodnotu peněz pro plánování obnovy po havárii před určením finančního rizika výpadku a ztráty dat podniku. Pokud nemůžete kvantifikovat, kolik můžete ztratit z výpadku kritických systémů, bude obtížné uvést, kolik můžete utratit, abyste se těmto ztrátám vyhnuli. To znamená posoudit finanční náklady na prostoje před přidělením rozpočtu. Za neuspokojené právní povinnosti často existují i finanční sankce.


    Je to o měření rizika
    To, co události klasifikuje jako katastrofu se může lišit u každé společnosti, a dokonce i u různých oddělení. Některé události – například zemětřesení – jsou potenciálně tak katastrofické, že je zřejmé, že se organizace musí chránit sama. Jiné události mohou být běžné – například selhání síťového hardwaru – ale mají přerostlý finanční dopad. Když přemýšlíme o obnově po katastrofě, je nezbytné se ptát: „Před čím se snažíme chránit?“ Malé ztráty z běžných problémů se rychle hromadí.

     

    Máte plán?
     I když to zní šíleně, překvapivý počet organizací nemá plán obnovy po havárii. Je nezbytné, abyste vytvořili formální dokument s podrobnostmi o všech aplikacích, hardwaru, zařízeních, poskytovatelích službách, personálu a prioritách. Plán musí reprezentovat všechny funkční oblasti a musí nabídnout jasné pokyny k tomu, co se stane před katastrofou, během ní a po ní.

    Máme plán, ale netestovali jsme ho.
    Údržba plánu obnovy po havárii je užitečná pouze v případě, že funguje. Jediný způsob, jak zajistit, že váš plán funguje, je otestovat ho. Testování plánu v simulovaných podmínkách katastrofy je nezbytné, ale může být také náročné. Provádění testování zotavení po havárii je nákladné a vyžaduje čas a prostředky od každodenních operací. Pokud však není obnovení plně testováno na úrovni aplikace, nevyhnutelně se setkáte s obtížemi během havárie v reálném světě. Vyhledejte řešení ochrany dat, která vám pomohou vytvořit prostředí pro nerušivé testování plánu zotavení po havárii.

    Kdo je zodpovědný a za co?

    Skutečná katastrofa bude chaotická a matoucí, pokud klíčoví zaměstnanci nepochopí své povinnosti při zotavení po havárii, proces obnovy bude dlouhý a plný problémů. Plán zotavení po havárii musí jasně uvádět role a povinnosti všech zúčastněných, včetně toho, co dělat, pokud nejsou k dispozici klíčoví pracovníci. Tito lidé by měli být také zapojeni do testování vašeho plánu obnovy.


    Místo obnovení - Co? Čas zotavení -  Kdo?
    Dvě metriky se používají k zaznamenání tolerance výpadků a ztráty dat aplikace: cíl bodu obnovení (RPO) a cíl doby obnovení (RTO). RPO je míra ztráty dat. Čím větší RPO, tím více ztráty dat může každá aplikace tolerovat, než se stane problémem pro podnikání. Představte si to jako bod v čase, do kterého můžete úspěšně obnovit ztracená data, ikdyž všechna data mezi tímto bodem a časem katastrofy jsou pryč. RTO je míra doby zotavení. Čím menší je RTO, tím rychleji budete muset pracovat, abyste získali aplikaci zpět do režimu online, než organizace začne trpět značnými ztrátami. Pokud neznáte RPO a RTO každé aplikace, jste ve tmě, pokud jde o zotavení po havárii. RPO a RTO umožňují definovat úrovně služeb, které můžete poskytovat proti.

    Obnova bude trvat déle, než si myslíte

    Pochopení toho, jak dlouho bude trvat obnovení klíčových obchodních systémů, je nezbytné. I v případě, že máte přístup k záložním kopiím mimo pracoviště, neexistuje žádná záruka, že můžete obnovit aplikace včas. Můžete obnovit data a znovu sestavit aplikační systémy dostatečně rychle, aby uspokojily podnikové uživatele? Pochopení toho, jak dlouho trvá obnovení aplikací a vliv výpadků na podnikání, vás může vyzvat k různým technologickým rozhodnutím.

    Chystáte se domů
    Návrat do normálního provozu po selhání na místo katastrofy je často přehlíženou součástí plánování obnovy po havárii. Je snadné pochopit proč. Schopnost navrácení služeb po selhání do produkčních systémů je stejně důležitá jako schopnost převzetí služeb při selhání.
    Výpadky a ztráta dat jsou životní skutečností každé firmy, která se spoléhá na IT. Vyrovnání tohoto rizika správnou technologií musí být v nejranějších fázích vývoje softwaru a životního cyklu nasazení produktu. Pochopení úrovně ochrany požadované každou aplikací umožňuje přidělit příslušné prostředky.

    Obchodní oddělení: +420 595 630 250

    Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

    K provozování našeho webu entec.cz využíváme takzvané cookies. Cookies jsou soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a obecně k zajištění vaší maximální spokojenosti. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. Více informací...